עשרת הדיברות 2020 - קורונה טיים

רגע לפני פסח ובזמן שנתניהו בבידוד ושר הבריאות בחופשת מחלה, יש תחושת "משה עלה להר" אמנם לא ל-40 יום כמו מוזס אלא רק ל- 14 יום, אבל גם עכשיו, אל לנו להיכנס לשאננות. להלן ההנחיות החדשות ועשרת הדיברות 2020 לשוהים בבתים: 


1. 
לא תישא את שם הקורונה לשווא
לא בקטע של קדושה, בקטע של חלאס. החיים שלנו אם נרצה או לא נרצה, סובבים סביב הקורונה - וחלאס. אנשים לא יכולים לשמוע כבר את המילה "קורונה". אז אוקיי, לא נוכל להימנע ממנה לגמרי, אבל אפשר להפחית את ההתעסקות בה. החדשות מלחיצות גם ככה, האתרים מלאים בחדשות, מניין נדבקים, מניין כמעט חולים, מניין של אנשים בבידוד, מניין של מה לא... (רק שלא נשכח להיכנס להיסטריה). תאפשרו לעצמכם ולאחרים לנוח קצת מהדבר הזה שמסעיר את העולם. הקורונה לא הולכת לשום מקום בינתיים, דברו עליה פחות, תתעסקו ביותר. 

2. לא תחמוד חייו של רווק בזמן קורונה
סתם, תחמדו חופשי... לא צריך לפרט באמת, נכון?

3. לא תשלח/י הודעה לאקס/ית 
כולנו היינו שם. אתם במצב קיצון: שיכורים, בבידוד, בסגר או בחג אצל ההורים ואתם מרגישים שאתם על סף של משהו. סף פריצת דרך או זריקת ***, לא חושבים יותר מדיי ועושים שטויות. אחת מהשטויות האלה - הודעה לאקס/ית. לא משנה מה, זה הזמן למחוק את כל מספרי האקסים מהטלפון. לא לשלוח הודעה בפייסבוק, באינסטגרם או במורס. תהיו חזקים. 
 
4. לא תישאר בפיג'מה 
או במילים אחרות, אל תזניח את עצמך. לעבוד מהבית זה סבבה, להישאר עם הקוקו ספונג'ה זה אש, מראה ביג לבובסקי זה מבורך, להיות עם אותו טרנינג שבוע עם זקן של יהושוע הפרוע זה קסום, אבל כשזה קורה מעבר לשבוע זה כבר מוגזם. רק אלוהים יודע מתי ייגמרו החל"תים והבטלה הכפויה, לכן, עד אז, אל תזניחו את עצמכם. קומו בבוקר, חבקו את עצמכם, תתלבשו יפה, וסגלו לעצמכם שיגרת יום. זה יעשה לכם הרגשה טובה - מילה שלי. חוצמזה שככה לא תירקבו ויש סיכוי שהחברים שלכם יסכימו להיפגש איתכם גם אחרי עידן הקורונה. 



5. לא תגזים עם משפטי עידוד
LESS IS MORE. מילות עידוד ומשפטי העצמה זה אחלה. אבל גם הם, כשהם במינון הלא נכון, לא עושים את העבודה ומרגישים מאולצים ומזויפים. אז אל תגזימו, אופטימיות זהירה זה שם המשחק. 


6. "אהבה זה ריחוק" - כבד את אביך ואת אמך
אל תלכו לבקר אותם, תאהבו מרחוק, תעריכו כל ליטוף, חיבוק, נשיקה. תגידו שאתם אוהבים, והכי חשוב... לא ללכת לשיר להם מתחת למרפסת (לא עם גיטרה, מפוחית או ערכת קריוקי). מספיק עם זה. 

7. לא תשלח פייק ניוז 
שימו לב מה אתם "מגלגלים" הלאה בוואטסאפ, תעצרו את מגיפת הפייק ניוז שמשתוללת ותפסיקו לשלוח הודעות ממקורות לא אמינים וידיעות שנשמעות מופרכות. נשיא הפיליפינים  רודריגו דוטרטה לא באמת אמר "נירה במי שיפר את הבידוד"... אההה רגע... אמר. 

8. לא תבגוד

צופים יחד בנטפליקס עם בן או בת הזוג? זמני בידוד וסגר אינם תירוץ לבגידות מסוג זה. חכו לצפייה משותפת ולא להתפתות לראות עוד פרק, זו בגידה לכל דבר ועניין. 


9. לא תרגיז
נשמע כמו משהו מאוד רגיל לעשות לא? לא בימים אלה. כשכולם יחד בתוך הבית, ורמת הלחץ עולה בשל המצב, הכל נראה תהומי ומוקצן הרבה יותר. תספרו עד 10, תקשיבו, תכילו ובעיקר דפדפו, עד יעבור זעם. 

10. זכור את הסמארטפונים לקודשם
זוכרים את הימים שרק רציתם שהילדים שלכם או אתם תתנתקו קצת מהטלפונים ותקדישו קצת יותר זמן למשפחה או עצמכם? בדיוק. 


וידאו: מתוך הסרט "יומנה של ברידגיט ג'ונס"
תמונה ראשית: מתוך הסרט "עשרת הדברות"